Exprima-ti parerea si primesti bani direct pe card! apasa aici!
TE ROG NU FOLOSI ADBLOCK, TIPLI, HONEY...etc... de ce?

Jaguar considera un plan de tranzitie in doar 10 ani

Jaguar I-PACE a fost aratat peste tot in Europa si Statele Unite. Au primit foarte multe comenzi, dintre care au si inceput sa livreze cateva sute, dar productia in masa practic inca nu a inceput. Acum vad si cei de la Jaguar cat de greu este cresterea productiei pentru Tesla  ...


Prima masina electrica Jaguar este destul de reusita. Are dotari si specificatii destul de bune, insa lansarea oficiala a fost o mare miciuna. Au comparat masina cu modele Tesla, atent selectate, care ori au performanta mai redusa ori pret foarte mare ... orice, pentru a ajunge la concluzia ca Jaguar I-PACE este alegerea cea mai buna.


In pret, autonomie si performanta I-PACE este batut clar de Tesla Model 3, iar la tractari si spatiu de interior cu 7 locuri - Tesla Model X 75D castiga, la un pret putin mai mare.

Daca trecem peste minciunile de marketing, Jaguar chiar are intentii bune, dezvaluind recent planul de a electrifica intreaga gama Jaguar, cat si Land Rover, in urmatorii 10 ani.

Acest plan este cat se poate de realist. Daca stii ce faci si ai finantare, poti transforma liniile de productie existente, care produc 600.000 masini pe an, in linii numai pentru masini electrice.


Singura problema serioasa este pretul si disponibilitatea bateriilor. Tesla si-a construit propria fabrica de baterii, in parteneriat cu Panasonic, insa restul producatorilor auto cumpara baterii de pe piata libera, unde pretul este cu 50-200% mai mare decat pretul platit de Tesla in fabrica proprie.

Bateria mare (80kWh) pentru Tesla Model 3 are o greutate de 470kg si in acest moment costa in jur de 10.000USD impreuna cu sistemul de racire si electronica (inverter, incarcator, BMS ...etc.), pretul urmand sa cada sub 100USD/kWh pana la sfarsitul anului, cand va incepe productia Model 3 - varianta ieftina (35.000USD), cu baterie de doar ~60kWh.

Bateria din Jaguar I-PACE foloseste celule mari, cu forma de caramida, adica tehnologie destul de primitiva, care nu permite incarcare/descarcare foarte rapida... si nici racirea/incalzirea nu poate fi suficient de eficienta.

In concluzie producatorul Jaguar Land Rover are nevoie de o fabrica proprie de baterii, care sa produca celule de ultima generatie, la pret comparabil cu ceea ce produce Tesla Gigafactory... altfel vor avea un handicap de aproximativ +7000USD/masina, care nu le va permite sa lanseze modele mai ieftine decat I-PACE...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

nu sunt de acord, fiindca