Exprima-ti parerea si primesti bani direct pe card! apasa aici!
TE ROG NU FOLOSI ADBLOCK, TIPLI, HONEY...etc... de ce?

Tesla Pickup (Model P?), adica Tesla intra in faliment a saptea oara doar anul acesta

Presa este obisnuita sa primesca bani pentru reclame si direct (sponsorizari) de la producatorii auto si industria petroliera ... deci va dati seama de ce compania Tesla nu este privita cu ochi buni, cheltuind exact ZERO DOLARI pentru publicitate si presa in general... atat despre propaganda "faliment"...


Cam asa va arata Tesla Pickup, derivat din Tesla Semi ... va fi o camioneta cu suficient spatiu pentru un Ford F-150, cel mai popular pickup american.

Cu cateva zile in urma Elon Musk a lansat intrebarea pe Twitter:


Pentru inceput, Musk a precizat cateva specificatii de baza:


Va avea doua motoare electrice, suspensie dinamica in functie de incarcare si prize de 240V pentru unelte electrice performante.


Autonomie de 400-500 mile, adica pana la 800km.


Parcare automata si camere 360 pentru manevre grele pe santier.


Si de ce nu, compresor de aer pentru unelte pe aer comprimat (pneumatice)... daca oricum trebuie compresor pentru suspensia dinamica. Potrivit si pentru unelte stomatologice :)))


Tractare/remorcare pana la 300,000lb = 136 tone ... dar in principiu la acest nivel nu motoarele electrice sunt obstacolele...

Tesla Model X P100DL folosit pe un aeroport din Australia
In afara de aceste informatii, mai stim ca cabina va avea 6 locuri, iar bateria va fi mare, pariez pe ~250kWh, timp ce masinile Model S/X vor fi limitate la 125kWh, conform unor declaratii recente. Baterie mare inseamna si incarcare mai rapida, probabil in jur de 200kW (80% in 60 minute) la oricare statie Tesla Supercharger, sau chiar mai rapida la statii speciale.

Despre pret inca nu stim nimic, DAR daca ne bazam pe specificatii, atunci putem estima ca pretul va fi sub pretul Tesla Semi de 180.000 USD, dar peste 100.000 USD, cat este pretul mediu al masinilor Model S si X ...

NOI suntem obisnuiti cu benzina si motorina, insa masinile electrice ieftine, cat si cele scumpe, merita investitia, deoarece nu polueaza si costul/km este foarte mic:

  • in SUA pretul cel mai mic la electricitate este la 4centi/kWh/5km la masini sau 8centi/2kWh/1.6km la camioane grele
  • in Romania un consumator de tip "casnic standard" plateste ~63bani/kWh/5km, iar pretul industrial al energiei electrice poate fi negociat si/sau chiar 100% subventionat de stat, daca firma ta o foloseste pentru incarcarea vehiculelor cu EMISII ZERO.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

nu sunt de acord, fiindca