Costul minim de achizitie al masinilor este de:
- Dacia Logan pe benzina costa 7050EURO (cu TVA)
- Toyota Yaris Hybrid costa 17000EURO (cu TVA)
- Toyota Pius Prime Plug-in Hybrid costa 22000EURO (cu TVA si ECO BONUS)
- Kia Soul EV/Nissan Leaf/Renault Zoe costa 23000EURO (cu TVA si ECO BONUS)
Consum carburant urban/extra-urban/100km (emisii):
- Dacia 1.0 SCe 73 CP Benzină: 6.6L/4.6L (120g CO2/km)
- Toyota 1.5 Hybrid Benzina: 3.3L/3.1L (79g CO2/km)
- Toyota Prius Prime: 200wh/km sau 4.4L combinat (ZERO pe baterie <40km sau 113g CO2/km)
- Kia Soul EV/Leaf/Zoe: ~200wh/km (ZERO)
In Romania, Iulie 2018, pretul calatoriei de 100km costa (pretul benzinei: 5.6Lei/L):
- Dacia Logan: 37Lei
- Toyota Yaris Hybrid: 19Lei
- Toyota Prius Prime: 5Lei electricitate* + 15Lei benzina
- Kia Soul EV/Leaf/Zoe: 13Lei electricitate*
*calculat la pretul casnic standard de ~63Bani/kWh. Statiile de incarcare publice pot fi gratuite, mai ieftine sau mai scumpe decat pretul standard.
Cum se comporta masina cu clima pornita?
- Dacia Logan are motorul pornit tot timpul
- Toyota Yaris Hybrid are autonomie de ~3km din acumulator, deci in oras motorul pe benzina de obicei sta oprit, clima functioneaza ~30 minute din bateria de ~1kWh. Bateria de obicei este incarcata pana la 65%, restul (pana la 90%) se incarca doar din motorul electric, cand este folosita frana de motor.
- Toyota Prius Prime cu baterie de 8kWh are autonomie electrica de ~40km. In oras de obicei folosesti doar motorul electric pana la 40km, dupa care porneste automat motorul pe benzina sa reincarce bateria. Clima poate functiona pe baterie sau motor pornit.
- Kia Soul EV/Leaf/Zoe au baterie de 30kWh+, adica o autonomie de cel putin 150km... toate partile masinii folosesc exclusiv electricitate din baterie (sau din statia de incarcare in timpul incarcarii).
Cate viteze are masina?
- Dacia Logan: 5 minute la orice benzinarie
- Toyota Yaris Hybrid: 5 minute la orice benzinarie, bateria e incarcata exclusiv de motor
- Toyota Prius Prime: 2 ore acasa/statie 240V si/sau 5 minute la orice benzinarie. Bateria se incarca si cu motorul pornit.
- Kia Soul EV/Leaf/Zoe: ~8 ore acasa sau la birou, <2 ore la statie de incarcare rapida
Complexitate si mentenanta (legate exclusiv de motorizare)?
- Dacia Logan are aproximativ 10.000 componente in miscare, mentenanta scumpa
- Toyota Yaris Hybrid are mai putine componente in miscare, mentenanta mai ieftina, deoarece motorul pe benzina nu este niciodata suprasolicitat, doar motorul electric extrem de fiabil, care are doar ~20 componente in miscare*
- Toyota Prius Prime are cam acelasi numar de parti in miscare ca Toyota Yaris Hybrid, dar motorul pe benzina este folosit cu mult mai putin, fiindca are o baterie mai mare, mai capabila. Deci si mentenanta costa mai putin*
- Kia Soul EV/Leaf/Zoe are 20 componente in miscare. Necesita schimb de ulei la fiecare 70.000km sau 2 ani. Motorul electric nu se uzeaza, numai rulmentii si rotile dintate*
*bateriile din masini hibride si electrice pure mentin capacitatea de cel putin 70% timp de cel putin 10 ani. Masinile mai scumpe (Tesla, Jaguar, Audi, Mercedes ...etc.) cu racire/incalzire activa pot pastra bateria in conditii optime chiar si pana la 25-30 ani.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
nu sunt de acord, fiindca