Tesla este o companie conceputa pentru a face lucrurile diferit, decat restul industriei, deci de foarte multe ori presa face o mare galagie in jurul unui subiect mai ciudat. Cel mai recent exemplu fiind construirea unei linii de productie Model 3 intr-un cort, chiar in parcarea cladirii principale:
Unii il vad ca pe un pas disperat, insa eu cred ca este o inovatie extrem de practica, iar ceilalti producatori de masini acum isi smulg parul din cap, fiindca nu s-au gandit la asa ceva in timpul crizei financiare din 2008.
Long story short, chiar si Tesla a profitat de lipsa de creativitate al producatorilor traditionali, cand au cumparat fabrica principala de la Toyota si GM, FOARTE IEFTIN, dupa ce astia au intrat in faliment, in criza din ~2008. Daca foloseau si ei corturi, in loc de cladiri mega-scupe, puteau sa mute (sau sa desfiinteze) fabrica foarte usor intr-o zona mai profitabila, in loc s-o vanda la 2.99Lei.
AZI "jurnalistii" au primit informatii despre o mutare mai ciudata al companiei Tesla. Nu avem detalii exacte, insa se pare ca Tesla a cerut bani inapoi de la furnizorii de componente, pentru a indeplini promisiunea de profitabilitate in Q3 si Q4 2018.
"Jurnalistii" scriu iar despre falimentul lui Tesla, insa in lumea reala nu este deloc neobisnuit sa ceri ajutor atunci, cand ai nevoie... si as merge mai departe, in cultura de afaceri din Silicon Valley este absolut acceptabil sa gresesti. Investitorii din zona pariaza pe 10 afaceri, din care de obicei una va avea mega-succes, 9 intra in faliment in maxim 1-2 ani de la infiintare.
Tesla a facut foarte multe greseli, DAR invatand din greseli au ajuns acolo unde sunt acum: cea mai inovatoare companie de energie si transport.
Daca Tesla reuseste sa fie profitabila (GAAP) in Q3 si Q4, atunci cu siguranta va primi fondurile necesare pentru fabricile din China si Europa (aproape sigur va fi in Germania), care vor fi construite in 2019-2020... anuntul oficial poate veni oricand, maxim pana la sfarsitul anului. Cel mai probabil Angela Merkel va face anuntul prima, Tesla in a doua zi dupa ...
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
nu sunt de acord, fiindca