Din pacate aproape niciun client nu a fost interesat de "battery hot swap intr-un minut" in loc de incarcarea de ~1 ora la supercharger, asadar Tesla nu a construit nicio statie de inlocuire al bateriei automatizat ... iar Model 3, cel mai nou model Tesla, a pierdut complet aceasta facilitate. Pentru a inlocui bateria in Model 3, trebuie sa scoti toate componentele din cabina, care sunt pe podea, deasupra bateriei.
In schimb, Tesla Model 3 a primit o baterie mai avansata, cu doar 4416 celule cilindrice, fabricate la Gigafactory. Aceste celule sunt cele mai ieftine (si avansate) de pe piata, folosite exclusiv de Tesla, si au dimensiuni marite fata de generatia precedenta folosita in Model S si X:
- 2170 vs. 18650, adica 21mm x 70mm vs. 18mm x 65mm
- capacitate: 3.7V ~6Ah vs. 3.7V ~3Ah
Deasemenea a fost imbunatatita sistemul de incalzire/racire prin scurtarea tevilor intre celule, adica au instalat mai multe bucle scurte, legate in paralel, ceea ce permite incalzirea si racirea uniforma al celulelor. Vechea arhitectura cu o singura bucla lunga permitea o diferenta de temperatura destul de mare intre prima si ultima celula...
Este previzibil ca in viitorul apropiat si Model X si S vor pierde bateria "hot swap", deoarece bateria lor va fi upgradata la nivelul bateriei Model 3. Inca nu am aflat nimic oficial, dar folosirea celulelor mai mari, 2170 in loc de 18650, Model S si X vor putea avea autonomie cu aprox. 50% mai mare si/sau greutate redusa cu un procent semnificativ. Cel mai scump Model X P100D AWD cantareste 2.5 tone in momentul de fata (gol), Model S P100D cantareste 2250kg iar Model 3 doar 1730kg (versiunea scumpa, cu baterie de 75kWh, 310 mile autonomie).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
nu sunt de acord, fiindca