Exprima-ti parerea si primesti bani direct pe card! apasa aici!
TE ROG NU FOLOSI ADBLOCK, TIPLI, HONEY...etc... de ce?

Supercharger vs. Supercharger Urban

Tesla Motors a inceput productia de masini electrice cu Tesla Roadster, care a fost un fel de "proof of concept" (dovada teoriei) al masinilor electrice mai bune decat cele clasice. Avand un buget foarte limitat, acest model a fost dotat doar cu minimul necesar pentru functionare, deci putea fi incarcat destul de lent, in mai multe ore.

Tesla Model S a fost lansat cu succes cu optiuni de incarcare asemanatoare, insa in secret, Tesla a integrat si un incarcator DC super-rapid, care acum poate fi folosit cu reteaua Supercharger si Supercharger Urban.


Superchargerul original (pe stanga) a fost conceput pentru a incarca 2 masini simultan, avand o putere totala de 150kW, impartita intre masini pe sistemul "first come first serve" (primul venit, primul servit). Prima masina conectata (la incarcatorul A) primeste puterea maxima 80-120kW, iar puterea ramasa de 30-70kW poate fi folosita de inca o masina (la incarcatorul B). Cand prima masina e incarcata, sau e aproape de finalul incarcarii, cealalta masina primeste puterea maxima, pana cand incarcatorul A este folosit din nou. Aceste statii de incarcare au fost instalate aproape in exclusivitate intre orase, langa autostrazi.

Superchargerul Urban a fost regandit pentru a putea fi instalat in orice parcare, iar impartirea energiei se face in mod egal intre toate masinile conectate in acelasi locatie, pana la ~72kW/masina. Aceasta schimbare va elimina conflictele intre soferii conectati la incarcatorul A vs. B, cand statiile de incarcare sunt aglomerate.

Presupunand ca in mod normal proprietarii nu golesc bateria sub 20% si nu o incarca peste 90%, ambele tipuri de Supercharger incarca masina in maxim 45 minute, adaugand aprox 350km.

Timpul de incarcare este inca departe de timpul de realimentare la benzinarie, insa este o experienta total diferita, foarte placuta. La benzinerii trebuie sa desfaci capacul rezervorului, sa pui teava in gaura si s-o tii acolo pana cand cantitatea dorita de benzina este transferata in rezervor. Pui la loc teava, pui capacul si te duci sa platesti cash sau cu card...stai la rand...etc.


La Supercharger procedura este mult mai simpla: parchezi, iei cablul de incarcare de pe statie, apesi butonul pe mufa (care deschide "capacul de rezervor") si introduci mufa in conectorul masinii ... si pleci la cumparaturi, la plimbare, la WC ....etc. timp de 10-45minute (in functie de nivelul de incarcare dorit). Cand incarcarea e gata, esti anuntat prin aplicatia (Android/IOS) Tesla, deconectezi masina si pleci.

Daca ai Tesla Model S si X (fabricat inclusiv in 2016, sau mai nou, dar cumparat prin programul de afiliere) nu platesti pentru incarcare, iar daca ai Model 3, atunci platesti on-line lunar (sau cand vrei) prin contul tau MyTesla sau la orice showroom/service Tesla (daca esti batran si nu te pricepi la plati on-line). Masinile Tesla Model S/X cumparate dupa 2016 (in afara programului de afiliere) au anual 400kWh la dispozitie, gratuit, iar dupa consumarea cantitatii se platesc exact ca la Model 3.

NOTA: TOATE statiile de incarcare Tesla Supercharger folosesc energie regenerabila, ceea ce in unele state poate insemna preturi putin mai mari sau mai mici, dar macar sti ca nu poluezi planeta. Vezi ilustratia artistica de mai jos:


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

nu sunt de acord, fiindca