Exprima-ti parerea si primesti bani direct pe card! apasa aici!
TE ROG NU FOLOSI ADBLOCK, TIPLI, HONEY...etc... de ce?

Incepe productia reala pe 5. septembrie

Entuziastii vehiculelor electrice au fost pozitiv impresionati de primele masini Tesla Model 3 predate clientilor in luna iulie, insa aceste exemplare erau asamblate cu mana, la fel si in luna august, cand au produs cel putin 150 masini.

Pe 5. septembrie incepe productia reala (conform unor surse anonime, neoficiale), ceea ce presupune interventie (aproape) zero din partea muncitorilor - totul este facut de roboti de inalta precizie, la o viteza de sute de ori mai mare decat cea umana.


In acest video puteti vedea inceputurile productiei Model S, cu 5 ani in urma. Conform declaratiilor lui Elon Musk (CEO al Tesla), linia de productie Model 3 va fi mai rapida decat linia Model S, deoarece va trebui sa produca de ~5 ori mai multe unitati pe an.

Specialistii din industria auto sunt foarte sceptici, deoarece aceasta tinta nu poate fi atinsa cu masini clasice (cu motor pe benzina/diesel), insa trebuie subliniat ca Tesla Model 3 a fost gandit de la bun inceput exact pentru a putea fi prudus cat mai rapid si cat mai ieftin, deci aceasta linie de productie va fi ceva unic in lume, cel putin in primul an de functionare.

Tesla mai are de gand sa deschida fabrici proprii (de tip Gigafactory) pe toate continentele si nu este exclus ca va si vinde (adica va construi pentru alte firme) fabrici complet functionale, cu licenta pentru masini Tesla existente sau pentru masini electrice 100% noi. Aceste fabrici vor fi construite cu ajutorul firmei achizitionate recent de Tesla, Grohmann Engineering, numit acum Tesla Grohmann Automation. Aceasta firma relativ mica din Germania produce exclusiv roboti pentru fabrici, iar dupa ce a fost achizitionata, produce numai pentru Tesla, anuland toate contractele existente cu alti producatori de masini clasice.


Tot in aceasta luna va avea loc inca un eveniment important - lansarea camionului electric Tesla Semi, care va inlocui vechiturile poluante, reducand costul de functionare si costul de combustibil de aproximativ 3-4 ori. Deasemenea nu trebuie sa uitam de tehnologia Autopilot, prezent in masinile Tesla, care va fi la fel de util si in camioane, putand sa conduca fara a pune in pericol masinile mici din jur. Foarte probabil va avea un "Trailer mode" (prezent deja in Model X) mai avansat, care va detecta aproape orice problema cu remorca si nu-i va permite sa intre in balans sau sa se rastoarne, luand decizia optima intr-o fractiune de secunda, pe baza datelor furnizate de cele 8-12 camere + GPS si alte senzori.

Tesla mai are de dezvaluit 2 masini, care vor fi produse peste 1-2 ani: Tesla Roadster 2.0 si Tesla Model Y.

Despre Roadster 2.0 am aflat doar zvonuri, conform carora se va baza pe sasiul si componente Model 3, insa nicio poza nu a fost publicata inca.


Model Y a fost deja o tema majora in spatiul public si in principiu stim ce va fi: crossover/mini-SUV electric, bazat tot pe componente Model 3, insa va avea cablajul redus de la 1.5km (Model 3) la doar 100m, reducand costul si timpul de productie.

Teoretic pretul Model Y va fi mai mare decat pretul Model 3 (35.000USD) cu aproximativ 5.000-10.000 USD, va avea mai putine scaune decat Model X, dar tehnologia "falcon wing" va fi prezenta in usi, ca la Model X, insa simplificata.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

nu sunt de acord, fiindca