Exprima-ti parerea si primesti bani direct pe card! apasa aici!
TE ROG NU FOLOSI ADBLOCK, TIPLI, HONEY...etc... de ce?

Masina electrica cu baterie cat rezervorul de combustibil? šŸ˜Ž

Nu stiu exact cine a avut idea ca masinile trebuie sa aiba o autonomie mai mare de 500km ... probabil a fost cineva din SUA, unde benzina este subventionata masiv, iar populatia face plinul oricand, fara sa gandeasca la portofel. Asa au ajuns in situatia actuala in SUA, cu o flota de masini poluante, care in medie au eficienta de 26mpg, adica 11L combustibil ars/km... si nici in UE nu stam foarte bine, dupa revelatiile scandalului #Dieselgate.


Image result for gm ev1

Istoria masinilor electrice a inceput in anii 1910, cand existau foarte multi producatori mici de masini, (adica de carute electrice) care au reusit (fara simulatii pe calculator) o autonomie medie de 80 mile (130km) dintr-o incarcare. Realist vorbiind, aceasta distanta este si azi de 2x mai mare decat naveta zilnica medie in SUA (naveta medie din UE este si mai scurta)  ... deci ce s-a intamplat?!

BAIETII DESTEPTI - MAFIA PETROLULUI

Ford si altii au decis ca producerea energiei electrice si incarcarea bateriilor nu este suficient de profitabila, astfel au facut tot posibilul pentru a ucide orice companie, care vroia sa faca orice tip de vehicul electric (inclusiv tramvaie si troleibuze), inlocuind toate tipurile de transport in SUA cu trenuri, autobuze, masini si tiruri pe benzina si Diesel.

In poza de mai sus poti vedea o masina electrica superba din anul 1996, care avea cam acelasi autonomie de 80mile, dar avea toate dotarile de siguranta si comfort al timpurilor moderne. General Motors EV1 a fost fabricat si vandut in leasing intre 1996-1999, pana cand mafia petrolului a convin$ guvernul federal SUA sa modifice planul de reducere al poluarii ... iar prin modificare intelegem eliminare completa. Dupa ce legea a fost adoptata, in secunda 2 au rechemat toate masinile EV1 si i-au distrus. Oficial au spus ca lumea nu a vrut masini electrice, de aceea au procedat astfel, insa in realitate toate dealershipurile GM (din California cel putin) au avut mii de comenzi ... liste lungi de cumparatori, care au fost pur si simplu ignorati, desi au fost dispusi sa plateasca masinile cu cash.

Restul istoriei dupa anul 2000 probabil stiti, cu Nissan, Renault, Tesla, Smart ...etc...

Deci cum e cu bateria asta foarte mica?

Renault a inceput sa vanda recent in China (deocamdata) o masina pentru oras cu baterie de 20kWh, suficienta pentru cel putin 120km intre reincarcari... iar aceasta baterie este cam de 2x mai mica decat prima baterie Nissan Leaf de 24kWh, si este cu mult mai usoara.

Desi este o masina destul de buna, aceasta masina nu va veni in Europa sub sigla Renault, ci numai sub sigla Dacia. Nu imi dau seama exact de ce, dar si Renault va avea ceva similar, masina electrica Twingo ZE, care va avea (presupun eu) acelasi baterie si motor ca Dacia Spring.

Image result for City K-ZE battery
Renault Twingo ZE

In mod normal bateria masinilor electrice ocupa tot spatiul de sub podea, insa aceasta arhitectura relativ noua si ieftina necesita o baterie de 2x mai mica, instalata numai sub scaunele din fata.

Aceasta baterie este de 22kWh oficial, insa este foarte posibil sa aiba doar 20kWh utilizabil, la fel ca bateria promisa pentru Dacia Spring. Din pacate producatorii si jurnalistii confunda mereu capacitatea nominala cu capacitatea utilizabila al bateriilor ... deci sa stii cand citesti despre doua baterii aparent identice cu o diferenta de ~10% in capacitate, atunci cel mai probabil cineva habbarnare despre ce scrie... šŸ‘ŽšŸ˜¢

Long story short, cea mai scumpa parte al masinii Dacia Spring si Renault Twingo ZE, adica bateria,  va costa numai in jur de 3000 dolari (pretul mediu fiind de 150USD/kWh azi), ceea ce inseamna ca pretul final cu taxe, dar fara subventii, poate fi lejer in jur de 15.000EURO... SI aceasta masinuta electrica cu 4 locuri va acoperi naveta zilnica al populatiei, cam de 2x mai ieftin decat benzina si fara poluare.



UPDATE: 

Pe wikipedia scrie:

  • The vehicle uses a 26.8 kWh lithium ion battery and is powered by a 44 hp (33 kW), 125 N⋅m (92 lb⋅ft) front-mounted electric motor driving the front wheels.
  • DC fast charging from 0% to 80% takes 50 minutes.
Deci bateria va folosi tehnologie mai buna, sau va fi un pic mai mare decat in Twingo ZE, pentru a oferi 26kWh.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

nu sunt de acord, fiindca