Tesla a fost prima companie, care a inceput sa construiasca propria retea de statii de incarcare rapida. Desi nu au anuntat oficial nimic initial, chiar si primele masini Tesla Model S au fost facute pentru incarcare rapida, adica au instalat un comutator la portul de incarcare, care permite incarcarea bateriei in mod direct, cu ~400 Volti.
Intr-o aparitie publica recenta al lui Musk mi-a atras atentia o declaratie legata de statiile de incarcare: "pentru Supercharger V1 si V2 am folosit invertere Model S"
Asta inseamna ca au folosit componente destul de ieftine, proiectate in-house, cu o eficienta in jur de 92% si putere maxima intre 72-145kW. Nu a fost cea mai "verde" solutie, dar numai asa au reusit sa contruiasca atatea statii de incarcare in doar 7 ani, azi numarand peste 12000 statii in peste 1400 locatii diferite.
In Romania au anuntat ca vor instala incarcatoare in 3 orase, insa sunt marcate cu gri, insemnand ca inca nu sunt puse in functionare.... si stau asa cam de 2-3 ani...
Recent au dezvaluit incarcatoarele Supercharger V3, care deja se bazeaza pe module industriale, un cabinet oferind pana la 1MW, impartit intre 4 masini, maxim 250kW fiecare.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
nu sunt de acord, fiindca