Bjorn a ramas fara energie de mai multe ori pana azi, calatorind 210,000km cu prima masina electrica si 106,000km cu Model X, insa pe 21. august s-a intamplat ceva mai neobisnuit, a ramas fara energie cu 14km afisat inca pe ecran.
Cand bateria principala ramane fara energie, ramai si fara acumulatorul de 12V in foarte scurt timp. Din 12V sunt alimentati calculatoarele de bord, deci masina ramane 99% nefunctionala. Asta s-a si intamplat in cazul lui Bjorn, nu a putut debloca nici macar frana de siguranta pentru a fi tractat.
Pana la urma Bjorn a apelat la un camion de ridicat masini, care cumva a reusit sa traga masina de 2.5 tone cu rotile din spate blocate. Totul s-a terminat cu bine, dupa ce au ajuns la statia de incarcare si Model X a inceput sa incarce bateria principala cat si cea de 12V.
Toata aventura l-a costat pe Bjorn ~250RON (asigurarea a acoperit doar ~1000RON din costul tractarii). Sa fie o lectie pentru cei care calatoresc mult cu masina electrica (pe gratis, daca e Tesla). Daca in primul an depasesti 100,000km (cu remorca) trebuie sa ai grija ca bateria sa nu cada sub ~50km.
Este posibil ca bateria lui Bjorn este deja dusa, insa sunt sanse mari ca doar un modul a fost problema, adica 1 din 14 module a primit mai putin curent la o incarcare rapida recenta. In mod normal, daca iti incarci bateria acasa pe 220V (in ~8 ore), atunci toate modulele sunt incarcate cum trebuie, in mod egal. Numai incarcarile rapide pot duce la asemenea situatii neplacute.
Bateriile Tesla sunt cele mai avansate dintre toate marcile, iar anul acesta au dublat durata de viata de 2x, schimband sistemul de racire si inbunatatind chemicalele in celule. Azi bateriile Tesla rezista pana la aprox 1,000,000km cu pierdere al capacitatii de max. 20%. Noua tehnologie este deja implementata in masinile Tesla Model 3, insa si Model S/X vor primi acest upgrade in curand (daca inca nu au primit-o in varianta P100D).
Pana la urma Bjorn a apelat la un camion de ridicat masini, care cumva a reusit sa traga masina de 2.5 tone cu rotile din spate blocate. Totul s-a terminat cu bine, dupa ce au ajuns la statia de incarcare si Model X a inceput sa incarce bateria principala cat si cea de 12V.
Toata aventura l-a costat pe Bjorn ~250RON (asigurarea a acoperit doar ~1000RON din costul tractarii). Sa fie o lectie pentru cei care calatoresc mult cu masina electrica (pe gratis, daca e Tesla). Daca in primul an depasesti 100,000km (cu remorca) trebuie sa ai grija ca bateria sa nu cada sub ~50km.
Este posibil ca bateria lui Bjorn este deja dusa, insa sunt sanse mari ca doar un modul a fost problema, adica 1 din 14 module a primit mai putin curent la o incarcare rapida recenta. In mod normal, daca iti incarci bateria acasa pe 220V (in ~8 ore), atunci toate modulele sunt incarcate cum trebuie, in mod egal. Numai incarcarile rapide pot duce la asemenea situatii neplacute.
Bateriile Tesla sunt cele mai avansate dintre toate marcile, iar anul acesta au dublat durata de viata de 2x, schimband sistemul de racire si inbunatatind chemicalele in celule. Azi bateriile Tesla rezista pana la aprox 1,000,000km cu pierdere al capacitatii de max. 20%. Noua tehnologie este deja implementata in masinile Tesla Model 3, insa si Model S/X vor primi acest upgrade in curand (daca inca nu au primit-o in varianta P100D).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
nu sunt de acord, fiindca