Cum ne-au obisnuit deja, cei de la AMD au prezentat un slide explicativ despre acest subiect, din care nu se poate trage nicio concluzie exacta despre cifre. Doar atat este clar ca noul DirectX 12 va revolutiona programarea pe GPU, dar si pe CPU, imbunatatiind performanta procesorului APU AMD A10-7850K intr-un benchmark secret cu pana la 469%.
Pentru a intelege fenomenul putin mai bine, trebuie sa pornim de la adevarul rusinos despre jocuri: folosesc un singur nucleu al procesorului la maxim, iar utilitatea nucleelor 2-3-4-5-6 cade exponential, nucleele 7 si 8 fiind complet neutilizate.
Cam asa arata adevarul rusinos, care va fi corectat intr-o masura semnificativa cu DirectX 12. Urmatorul slide descrie acelasi sarcina impartita mai bine intre cele 8 nuclee (sau thread-uri la Intel) al procesorului:
Algoritmele noi sunt inca departe de perfectiune, dar se poate vedea progresul impresionant facut doar pe nivel de software, fara schimbarea componentelor hardware al calculatorului.
De ce a tinut aceasta prezentare AMD si nu Intel?
Raspunsul este simplu. Aceasta noua imbunatatire adusa de DirectX 12 are legatura mai ales cu procesoarele 6-core si 8-core, adica procesoarele AMD FX vor rula jocurile cam de 2 ori mai rapid, timp ce procesoarele Intel probabil isi vor pastra superioritatea, dar la preturi aproape duble.
In concluzie gamerii pot sa stea linistiti cu configuratiile relativ vechi AMD FX AM3+, urmand sa-si upgradeze sistemul de operare (la Windows 10), placa video si eventual sursa de alimentare, cand vor avea bani pentru GPU mai musculos. (AMD Radeon 390X cu memorie HBM?)
Deocamdata este greu de spus ce impact va avea DirectX 12 in lumea consolelor, deoarece in general consolele au trecut deja prin mai multe etape de optimizare decat PC-ul. Unii spun ca XBOX ONE va deveni cu mult mai rapid ca PS4, dar ramane de vazut.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
nu sunt de acord, fiindca