Au trecut mai mult de 2 saptamani de la Tesla Battery Day, insa multe detalii sunt inca analizate de specialisti si aflam ceva nou in fiecare zi.
Tesla a executat ceva greu cu acest eveniment. Ne-au informat cat se poate de clar despre planurile lor - fara sa dezvaluie prea mult, si astfel subminand planul.
In poza de sus este cea mai importanta tehnologie dezvaluita de Tesla, care permite productia bateriilor ~50% mai ieftin si in 10x mai putin spatiu. Au o linie de productie pilot in apropierea fabricii din California, si au deja o capacitate de productie de 10GWh/an, devenind - cel putin teoretic - a 13-a cea mai mare fabrica de baterii pe planeta. Spun "teoretic", deoarece linia este la versiunea 4 si inca produce mai mult deseu decat baterii utilizabile. Elon Musk spune ca mai au nevoie de cel putin 2 revizii pentru a tine deseurile la nivele suportabile... producand ~9GWh/an probabil la sfarsitul anului 2021.
Care sunt mai exact inovatiile acestui nou tip de celula Li-Ion 4680?
- au marit dimensiunea la 46mm x 80mm, de la celulele 2170, folosite in Model 3 si Y
- au eliminat "tab"-urile, indoind marginea foliei metalice, care conduce electricitatea direct catre capac, scazand rezistenta interna al celulei cat si caldura generata.
- folosesc o tehnologie de aplicare uscata al meterialelor necesare pentru catod
- au trecut la anod facut din siliciu metalurgical, adica foarte putin spre deloc rafinat (foarte ieftin si disponibil in catitati oriase), dar tratat/acoperit ulterior cu un material flexibil
- vor folosi tehnologia "cell-to-chassis", care creste capacitatea bateriei cu ~20% in acelasi spatiu si elimina multe componente al bateriei traditionale. Practic celulele vor fi doar conectate prin fire si lipite in sasiu cu adeziv ignifug.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
nu sunt de acord, fiindca