Lansarea oficiala va fi pe 16 Noiembrie (in loc de 26 oct.), insa avem o inregistrare cu magarul, accelerand, si o poza cu prototipul langa magar.
Pe inregistrare se aude si un motor diesel, dar nu se vede mare fum, deci specialistii speculeaza ca motorul original a fost pastrat in magar pentru a tine in functiune sistemele, care nu au legatura cu tractiune - tractiunea fiind preluata de 6-10 motoare electrice imprumutate din platforma Model 3 (max. 280cp bucata).
Practic prototipul Tesla semi (si o surpriza) au fost gata luna trecuta, insa au mutat lansarea oficiala, deoarece au fost (sunt) probleme majore la Gigafactory, unde se asambleaza bateriile pentru Model 3.
Dupa ce am citit si am ascultat parerile jurnalistilor din zona EV, am ajuns la concluzia ca Panasonic este de vina pentru intarzieri, mai exact linia de productie, care asambleaza modulele pentru bateria Model 3 de ~80kWh. Sunt 4 module in baterie, peste 4000 de celule de tip 2270, fabricat la Gigafactory tot de Panasonic.
Elon Musk (CEO) si JB Stroubel (CTO) practic s-au mutat la Gigafactory, pana cand vor rezolva problemele, care instarzie productia Model 3... care ar trebui deja sa fie la 1500 unitati / saptamana, dar total vor fi gata doar cateva sute sau mii pana la sfarsitul lui Noiembrie. Iata-i pe Musk si JB, la camping pe acoperisul Gigafactory, pentru a fi aproape de echipa, care lucreaza non-stop la remedierea problemelor:
La conferinta Q3 cu asociatii Tesla, Elon Musk a dezvaluit ca liniile de productie au fost testate deja, si sunt capabile sa produca 6000-7000 unitati pe saptamana, in afara de linia Panasonic, binenteles, care in momentul respectiv functiona doar partial, cu interventia manuala al muncitorilor, la o viteza de ~100 unitati pe saptamana.
Asadar furnizorul (despre care am aflat ca este Panasonic) a fost dat afara din acea zona al fabricii si in timp de 1 luna, Musk si "echipa de comando" au rescris de la zero softul robotilor de productie (care a fost dezvoltat in 40 ani de Panasonic). Astfel productia reala la viteza acceptabila va incepe in curand, exclusiv cu roboti, iar in viitorul apropiat Tesla va instala inca o linie de productie, care va dubla productia modulelor de baterie Model 3.
Elon Musk a ales o companie americana pentru aceasta noua linie de productie... o companie, care a executat de fiecare data fara probleme si intarzieri in ultimii 3 ani. Long story short, Tesla a cumparat compania Perbix, pentru a produce echipamente exclusiv pentru fabricile Tesla.
Daca vor reusi sa remedieze problemele in timpul estimat, atunci productia Tesla Model 3 va ajunge la 5000 unitati / saptamana in Martie 2018. Urmatoarea problema de rezolvat va fi dublarea productiei la 10000 nitati / saptamana, care necesita o decizie foarte improtanta: hyperoptimizarea liniilor de productie existente SAU crearea unor linii noi, de acelasi viteza... dat fiind faptul ca in urma testarilor a rezultat o limita de productie de 6000-7000 unitati pe saptamana (pe linia existenta).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
nu sunt de acord, fiindca